Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του παιδιού ,η οποία τιμάται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου , οι μαθητές της Στ τάξης , παρέθεσαν σε εννοιολογικούς χάρτες (ιδεοθυελλα) τα δικαιώματα των παιδιών. Έπειτα, τα κατέγραψαν ομαδικά στο «δέντρο της παλάμης» .
Με αφορμή την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου εκπαιδευτικοί και μαθητές του σχολείου μας έκαναν διάφορες δράσεις.
Το περιστέρι της ειρήνης – κατασκευη μαθητών Α ταξης
Ανάγνωση βιβλίου η κυρα Δημοκρατία και διαχωρισμός εννοιών Δημοκρατία- Δικτατορία, κατασκευή κάρτα -πυλη Πολυτεχνείου και γαρύφαλλο από τους μαθητές της Γ ταξης.
Οι μαθητές της Γ και Δ ταξης κατασκεύασαν πλακατ και πραγματοποίησαν διαδήλωση στο προαύλιο του σχολείου. Τέλος, μπήκαν και τα πρωτάκια του σχολείου μας στη διαδήλωση.
Τα περιστέρια της ειρήνης φέρνουν μηνύματαΚατάθεση λουλουδιων στην πυλη του Πολυτεχνείου απο τους μαθητές της Στ ταξηςΚατασκευή γαρύφαλλο – κατασκευή ψηφιδωτο περιστέρι
Οι μαθητές της Στ ταξης , παρακολούθησαν το χρονικό εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Προβληματίστηκαν, ρώτησαν , έμαθαν. Τραγούδησαν τραγούδια σχετικά και υπο τους ήχους των τραγουδιών κατασκεύασαν γαρύφαλλα ,τα οποία κατέθεσαν με δραματοποίηση στην πυλη του Πολυτεχνείου που δημιουργήσαμε σε χαρτί του μέτρου. Εν συνεχεία, έγραψαν μηνύματα αισιοδοξίας στα περιστερια που τους δόθηκαν και ως ομαδική εργασία εβαλαν το αποτύπωμά τους σε ενα περιστέρι ως ένδειξη ειρηνικής διάθεσης και συμπαράστασης στους αμάχους του Πολυτεχνείου. Ακολούθησε ψηφιδωτό ( καλλιτεχνική τεχνική) ως ομαδική εργασία.
Οι μαθητές της Στ’ τάξης στα εργαστήρια δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στην υποθεματικη : «Συμπερίληψη , αλληλοσεβασμός , Διαφορετικότητα» ασχολούνται με το θέμα της διαχείρισης συναισθημάτων και ειδικότερα με τον εκφοβισμό και τον σχολικό εκφοβισμό. Μια από τις δράσεις που λαμβάνουν χώρα στην τάξη μας ήταν και η διαχείριση θυμού . Έχει προηγηθεί κατανόηση & ανάλυση συναισθημάτων , οπότε αυτή τη φορά στοχεύσαμε στο συναίσθημα του θυμού. Ο θυμός είναι ένα συναίσθημα που συχνά τα παιδιά δεν δύνανται να διαχειριστούν .
Αρχικά, διαβάσαμε το βιβλίο «Θυμός» απο Τρέις Μορονι , εκδ. μεταίχμιο. Κατανοήσαμε & αναλύσαμε τα συναισθήματα του ήρωα, προβληματιστήκαμε και γράψαμε σε χαρτάκι (το κάθε παιδί ανώνυμα) τι του προκαλεί θυμό. Έπειτα, κάθε παιδί έπαιρνε και διάβαζε ενα χαρτάκι τυχαία , μη γνωρίζοντας ποιανού ειναι. Στόχος είναι να αντιληφθούν οι μαθητές τι ακριβώς τους προκαλεί θυμό αλλά και οτι πολύ συχνά έχουμε ίδια συναισθήματα & ίδιες ανησυχίες με τους συμμαθητές μας.
Εν συνεχεία, παρακολουθήσαμε βίντεο για τη διαχείριση θυμού και συμπληρώσαμε εκ νέου ανώνυμα χαρτάκια περιγράφοντας περιστατικό που δε διαχειρίστηκε το κάθε παιδί σωστά το θυμό του. Ποια η συνέπεια; Τι ένιωσε μετά; Τι θα μπορούσε να κάνει; ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία ανάγνωσης των χαρτιών & ανάλυση προφορική. Έπειτα, τους μοιράστηκε το «θυμομετρο» το οποίο χρωμάτισαν , μετά την κατανόηση των επιπέδων θυμού . Έγραψαν σε κάθε επίπεδο και αντίστοιχο προσωπικό συναίσθημα.
Τέλος, φτιάξαμε πινακιδουλες με στιχακια ενθάρρυνσης & διαχείρισης θυμού.
Οι μαθητές της Α’ και Δ’ τάξης στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στην υποθεματική:”Ζω καλύτερα – ΕΥ ΖΗΝ” ασχολούνται με το θέμα :”Υγιεινή διατροφή”. Στις προγραμματισμένες δράσεις των τμημάτων ήταν και η επίσκεψη των μαθητών σε εργαστήριο ζυμαρικών της περιοχής! Μάθαμε τον τρόπο παρασκευής τους , φτιάξαμε τις δικές μας «καμπανουλες-μακαρόνια» και έπειτα τα απολαύσαμε μαγειρεμένα! Dardouma family σας ευχαριστούμε για ακόμη μια φορά!
28η Οκτωβρίου Μια μεγάλη επέτειος, ένας σταθμός της Ιστορίας μας.
Η σχολική γιορτή
Γιορτάζουμε την εποποιία που έγραψαν πάνω στις κορφές της Πίνδου οι μαχητές του 40′. Είναι το ασύγκριτο, το μοναδικό ΟΧΙ, που δείχνει όλο το μεγαλείο και τη δύναμη του λαού μας, όλη την τόλμη και την υπερηφάνεια που κρύβει μέσα της η αθάνατη Ελληνική ψυχή.
Συνδυάζοντας δράση για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, αναλύσαμε την τόσο σημαντική μικρή λεξούλα , το ΟΧΙ. Μιλήσαμε για όσα μας πιέζουν κάποιες φορές και θελουμε να αρνηθούμε σε αυτά. Μα συχνά διστάζουμε . ΟΧΙ. Ας βάλουμε μια τελεία στα καταπιεσμένα συναισθήματα . Το Όχι πρέπει να ειναι ΟΧΙ και όλοι να σεβόμαστε τα Οχι των συνανθρώπων μας .
Έτσι, με συγγραφείς τα ίδια τα παιδιά , γράψαμε και εικονογραφήσαμε μικρά βιβλιαράκια των «ΟΧΙ» μας. Στ’ τάξη
Δραστηριότητα για την εθνική εορτή της 28ης Οκτωβρίου που υλοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος ΤΠΕ υπό την επιμέλεια της εκπαιδευτικού πληροφορικής κ. Τσιπουργκενούδη Ιωάννας .
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων του άξονα “Ζω καλύτερα – Ευ ζην” και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής 16 Οκτωβρίου, επισκέφτηκε το σχολείο μας η διατροφολόγος κα Φουσέκα Ελένη. Σκοπός της επίσκεψης αυτής ήταν η απόκτηση γνώσεων που θα βοηθήσουν τους μαθητές μας να υιοθετήσουν έναν υγιεινό τρόπο διατροφής και ζωής. Ευχαριστούμε θερμά την κα Φουσέκα που με εξαιρετική προθυμία και ευχάριστη διάθεση πρόσφερε στους μαθητές μας τη σωστή καθοδήγηση και τις πολύτιμες συμβουλές της.
Κάθε πρωτάκι του σχολείου, υιοθετείται στην αρχή της χρονιάς από ένα εκτάκι. Το εκτάκι αναλαμβάνει να το προστατεύει, να το καθοδηγεί και να το βοηθάει καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Έτσι το πρωτάκι ξέρει ότι μπορεί να απευθυνθεί και κάπου αλλού εκτός από τους δασκάλους του για οτιδήποτε το απασχολεί.
Και τα εκτάκια κρατούν συνεχώς τα μάτια τους ανοιχτά για οτιδήποτε μπορεί να χρειαστούν τα πρωτάκια τους…
Εδώ οι «νονοί» δίνουν κάποια συμβολικά δωράκια στα πρωτάκια τους!