
Οι μαθητές της Στ’ τάξης στα εργαστήρια δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στην υποθεματικη : «Συμπερίληψη , αλληλοσεβασμός , Διαφορετικότητα»
ασχολούνται με το θέμα της διαχείρισης συναισθημάτων και ειδικότερα με τον εκφοβισμό και τον σχολικό εκφοβισμό.
Μια από τις δράσεις που λαμβάνουν χώρα στην τάξη μας ήταν και η διαχείριση θυμού .
Έχει προηγηθεί κατανόηση & ανάλυση συναισθημάτων , οπότε αυτή τη φορά στοχεύσαμε στο συναίσθημα του θυμού.
Ο θυμός είναι ένα συναίσθημα που συχνά τα παιδιά δεν δύνανται να διαχειριστούν .

Αρχικά, διαβάσαμε το βιβλίο «Θυμός» απο Τρέις Μορονι , εκδ. μεταίχμιο. Κατανοήσαμε & αναλύσαμε τα συναισθήματα του ήρωα, προβληματιστήκαμε και γράψαμε σε χαρτάκι (το κάθε παιδί ανώνυμα) τι του προκαλεί θυμό.
Έπειτα, κάθε παιδί έπαιρνε και διάβαζε ενα χαρτάκι τυχαία , μη γνωρίζοντας ποιανού ειναι. Στόχος είναι να αντιληφθούν οι μαθητές τι ακριβώς τους προκαλεί θυμό αλλά και οτι πολύ συχνά έχουμε ίδια συναισθήματα & ίδιες ανησυχίες με τους συμμαθητές μας.

Εν συνεχεία, παρακολουθήσαμε βίντεο για τη διαχείριση θυμού και συμπληρώσαμε εκ νέου ανώνυμα χαρτάκια περιγράφοντας περιστατικό που δε διαχειρίστηκε το κάθε παιδί σωστά το θυμό του. Ποια η συνέπεια; Τι ένιωσε μετά; Τι θα μπορούσε να κάνει;
ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία ανάγνωσης των χαρτιών & ανάλυση προφορική.
Έπειτα, τους μοιράστηκε το «θυμομετρο» το οποίο χρωμάτισαν , μετά την κατανόηση των επιπέδων θυμού . Έγραψαν σε κάθε επίπεδο και αντίστοιχο προσωπικό συναίσθημα.
Τέλος, φτιάξαμε πινακιδουλες με στιχακια ενθάρρυνσης & διαχείρισης θυμού.



