
Πασχαλινές Δραστηριότητες στο μάθημα ΤΠΕ
Ευχές για καλό Πάσχα με σύγχρονο τρόπο !!!

Πασχαλινές Δραστηριότητες στο μάθημα ΤΠΕ
Ευχές για καλό Πάσχα με σύγχρονο τρόπο !!!
Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με τα είδη των βιβλίων , τη σπουδαιότητα αυτών και μιλήσαμε για το λογο που επιλέχθηκε η 2α Απριλίου ως παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου.
Μα φυσικά δεν συνεβη τυχαία! Είναι η ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν!!
.

Οι μαθητές ακολουθώντας την τεχνική δημιουργίας μικρού βιβλίου ( παιδαγωγικη του Célestin Freinet), δημιούργησαν ως μικροί συγγραφείς «μικρά βιβλία».
Προηγήθηκε συζήτηση για τον τροπο έκδοσης βιβλίων, τους συγγραφείς & την πηγή έμπνευσης, καθώς και για την εικονογράφηση.Τα μικρά τους βιβλία οι μαθητες τα παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης και κατα περίπτωση γινόντουσαν σχετικές συζητήσεις.


Τέλος, θα βρίσκονται αναρτημένα στην τάξη μας , ώστε να μπορεί να γίνει ελεύθερη ανταλλαγή μικρών βιβλίων.

Ένα ντόμινο απο ιστορίες και χαρακτήρες που ζωντανεύουν στην τάξη!!!

Οι μικρές τάξεις του σχολείου μας σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Κριεζών παρακολούθησαν σήμερα το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ” ο Σίμος και ο σεισμός”, το οποίο παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία από το κουκλοθέατρο Τεχνόπολις στο χώρο του σχολείου μας.
Θέμα της παράστασης: Ένας καθηγητής φυσικών επιστημών μαζί με τον μικρό του φίλο, τον Σίμο, παρουσίασαν τρεις ιστορίες της παγκόσμιας μυθολογίας για τον σεισμό και την επιστημονική εξήγηση του φαινομένου. Η παράσταση συνδύασε κουκλοθέατρο, πρόζα και θέατρο σκιών – αντικειμένων. Το βιωματικό παιχνίδι με κάρτες που ακολούθησε μετά την παράσταση με τη συμμετοχή όλων των παιδιών, βοήθησε στην εμπέδωση των μέτρων προστασίας από τον σεισμό.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Ευχαριστούμε θερμά το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Αλιβερίου και ιδιαιτέρως τον διοικητή κ. Ποδαρα Δημήτριο, ο οποίος ανταποκρίθηκε με προθυμία στο αίτημα μας.
Θερμές ευχαριστίες στον υποδιοικητή κ. Μαρίνο Γεώργιο, τον υπαξιωματικό κ. Αργύρη Ευάγγελο καθώς και τους πυροσβέστες κ. Μοναχό Αναστάσιο και κ. Φωτιά Μιχάλη για την εξαιρετική δουλειά τους, την αμεσότητα με τα παιδιά και την καθοριστική συμβολή τους στην ενημέρωση των μαθητών μας σχετικά με την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (σεισμός, πυρκαγιά, επικίνδυνα φαινόμενα). Η παρουσίαση της εξαρτυσης τους, ο εξοπλισμός τους, το μεγάλο πυροσβεστικό όχημα με τη σειρήνα καθώς και το γεγονός ότι «κάθε παιδί ξεχωριστά ,έγινε για λίγο Πυροσβέστης»,ρίχνοντας νερό με το πιστόλι υψηλής πίεσης, γέμισαν όλους με πολύ ευχάριστα συναισθήματα!




Υποθεματική : Συμπερίληψη- Αλληλοσεβασμός – Διαφορετικότητα
Στα πλαίσια της ημέρας κατά του σχολικού εκφοβισμού οι μαθητές της Στ τάξης πραγματοποίησαν δράσεις. Το θέμα αυτό δουλεύεται και στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων.

•Εννοιολογια / διαχωρισμός ειδών βίας και εκφοβισμού/ ρολοι/ συζήτηση/ κατάθεση προσωπικών βιωμάτων
•Προβολή ολιγολεπτων βίντεο απο το διαδίκτυο : στόχο έχουν την καλύτερη κατανόηση εννοιών / καταστάσεων και την ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω απο το θέμα.
• Δραστηριότητα «Η ψυχή μου». : Οι μαθητές ερωτηθηκαν «Πώς μοιάζει η ψυχή σου;» Και κλήθηκαν να ζωγραφίσουν αντίστοιχα , υπο τους ήχους κλασσικης μουσικής. Έπειτα ,έδειχναν και αιτιολογούσαν τις καλλιτεχνίες τους στην ολομέλεια της τάξης. Εν συνεχεία, ζητήθηκε να δώσουν την « ψυχή» (ζωγραφιά) τους στο διπλανό τους, ο οποίος κλήθηκε να τσαλακώσει τη ζωγραφιά. Πώς νιώθετε τώρα; Πώς θα αντιδράσετε; Ακολούθησε συζήτηση και αναλογικά αντιλήφθηκαν τα συναισθήματα κάποιου που δέχεται κάποιο είδος βίας.
•δραματοποίηση : για να νιώσουν συναισθήματα παίζοντας ρόλους (θυμα , θύτης , παρατηρητής , μεσάζων κτλ)


• Σύνθεση ομαδικού πανο : χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και δούλεψαν ως εξής : 1η ομάδα : τι κάνω με τα χέρια μου και τι δεν επιτρέπεται να κανω.
2η ομαδα :το αλφαβητάρι της βίας
3η ομαδα :συνθήματα και στιχάκια κατα του σχολικού εκφοβισμού / ζωγραφική
•Ανώνυμο ερωτηματολόγιο : Οι μαθητές απάντησαν σε ανώνυμο ερωτηματολόγιο με στόχο την έκδοση αποτελεσμάτων.
•φυλλάδια εργασίας : γραπτή έκφραση συναισθημάτων , κρυπτόλεξο κ.α
Η δασκάλα και οι μαθητές του ΣΤ’
Κρήτου Άννυ
Σχολικό έτος 2022- 2023


Η Διευθύντρια και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου μας, ευχαριστούν θερμά την ψυχολόγο κ. Σβετοσλαβα Βαλκοβα (Ειδικό Δημ. Σχ. Αλιβερίου), η οποία με αφορμή τη σημερινή παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού, αποδέχθηκε την πρόσκληση να έρθει στη σχολική μας μονάδα. Με τρόπο συμβουλευτικό αλλά και οργάνωση βιωματικού εργαστηρίου (παιχνίδι ρόλων, συζήτηση, βίντεο, ζωγραφική συναισθημάτων), τόνισε την ενσυναίσθηση και ευαισθητοποίησε τους μαθητές μας σε θέματα διαχείρισης συμπεριφορών και εντάσεων που αναδύονται σε κάθε σχολικό περιβάλλον.
